Thursday, July 5, 2012

قطع رابطه اخوان المسلمین با شیخ البانی از زبان شیخ

هنگامی که اخوان المسلمین با امام البانی قطع رابطه می کنند و حتی جواب سلامش را نمی دهند:

تو جوان هستی و نمی دانی، فکر نمی کنم آن سالها بوده باشی که از طرف اخوان المسلمین بیانیه ای صادر شد که آلبانی را ترک کنید، مجالس او را ترک کنید، اگر در طول راه با او برخوردید نه به او و نه به کسی که مشهور است از جماعت البانی است - مخصوصا دامادم نظام سکجها - سلام دهید.
من شیخ عبدالله عزام را در همان زمان در مسجد صهیب که امام آن عبدالفتاح عمر بود ملاقات کردم. او را خارج از مسجد دیدم که از پله ها پائین می آمد، به او سلام دادم و گفتم این دیگر چیست؟. شما جماعتی هستید که منهج تان آنچنان وسیع است که شیعه را نیز در داخل حزب خودتان راه می دهید، چه شده که با ما قطع رابطه کرده اید و این را بین جوانان اعلام کرده اید، ما با شما چه کرده ایم؟
او گفت: تکه ابری تابستانی است که به زودی می رود (کنایه از این است که این وضعیت کوتاه مدت است و به زودی این وضعیت از بین می رود).
گفتیم: خیر است ان شاء الله.
دو سال گذشت و آنها بر همان قرار خود پایبند بودند و در اثنای این مدت من به محل اجتماع شان سر می زدم و ممکن است برخی از برادران این را بدانند.
و می دانستم که در جلسه ی اخوان المسلمین کسانی هستند که با این بیانیه مخالف هستند چون غیر عملی است چون همان کسانی که این بیانیه بر آنها فرض شده بود می دانستند که این بیانیه از نظرگاه عمل اسلامی هیچ وزنی ندارد بلکه حزب گرایی کورکورانه ای است.

http://archive.org/download/ikhwanalbani/ikhwantarkalbani.mp3

No comments:

Post a Comment