Thursday, July 5, 2012

البانی: سربلندی امت چگونه باز می گردد

برای آن که سربلندی امت بازگردد و دولتش برپا شود راهی نیست مگر آن که با این دو کلمه شروع کنند: تصفیة و تربیه (پاکسازی دین و تربیت بر اساس دین پاکسازی شده)، برخلاف بسیاری از جماعت هایی که با دخالت دادن خودشان در حکومت به گمان خودشان می خواهند دولتی مسلمان برپا کنند، چه به شیوه ی مسالمت آمیز که به آن انتخابات می گویند یا به شیوه ای خونین مانند انقلاب های نظامی و تظاهرات خونین و مانند آن.
می گوئیم: این راه برپایی دولت اسلام بر سرزمین اسلام نیست، بلکه راه همان راهی است که رسول الله صلی الله علیه و سلم سیزده سال در مکه به آن دعوت نمود، سپس دعوت را در مدینه به اتمام رساند و در آنجا شروع کرد، بعد از آن که پیروان راستینش مجزا شدند و افرادی به او ایمان آوردند که در راه الله از سرزنش ملامت کنندگان باکی نداشتند، در این هنگام شروع به قرار دادن پایه های دولت اسلامی نمود.
و به قول معروف: تاریخ تکرار می شود. هیچ راه دیگری (برای برپایی دولت اسلامی) وجود ندارد و من بر این سخنم یقین دارم و تجربه ی حقیقی دلالت بر آن دارد که هیچ راهی برای محقق شدن یک نهضت اسلامی صحیح و از ورای آن برپایی دولت اسلامی وجود ندارد مگر آن که این دو هدف محقق شود: تصفیه: که کنایه از علم صحیح می باشد و تربیت آن است که: انسان بر این علم صحیح که بر اساس کتاب و سنت می باشد تربیت شود.

سلسلة الهدی و النور نوار 188 دقیقه 33:58 به بعد.

No comments:

Post a Comment